Rummipott ehk rum pot ehk rumtopf

Rummipoti tegemine on jällegi üks selliseid asju, mis mul juba mitu aastat hinges on pakitsenud. Kuid küll olen jäänud marjadega hiljaks, st rummipott on meelde tulnud peale maasikahooaega, küll pole leidnud sobivat anumat. Samasugune olukord tundus juba seegi kord tekkivat, sest endiselt oli probleemiks anuma puudumine. Kuid sel aastal on maasikad omast käest võtta, nii et pidi pingutama! Otsisin sobivat (nagu härra Internet kirjeldas) anumat nii Kaubamajast kui ka Säästumarketist, kuid igal pool vaid 1-2 liitrit mahutavad. Õnn tuli õuele tänu Pärnu Maximale, kus selliseid suuri purke on kohe ohtralt.

Rummipoti tegemine käib köögikuninganna Maire Suitsu õpetuste järgi nii:

Alustad suure (4-7l) anuma täitmist maasikate, suhkru ja viina/rummiga, ja soovitavalt  juulis või juuni lõpus, nii kuidas maasikad tulevad. Edasi tuleb samasse nõusse iga uue marja/vilja valmides uus kiht suhkru, viljade ja alkoholiga. Hoiad siis pimedas ning lõpuks sööd kogu viljakraami jõulude ajal jäätise või muu magustoiduga ära ning alkoholist tulevat ideaalne jõulunaps! Nu sellist asja peab ju proovima! Eriti arvestades asjaolu, et ma olen täielik jõulude fanaatik, võib isegi öelda maniakk. Mõte, et võin juba nüüd, juuni lõpus, alustada ettevalmistustega jõuludeks ajab mu nii elevile, et… Igatahes mina tegin nii:

600 g mu suvila parimaid maasikaid

4 dl suhkrut

7 dl valget rummi

Puhastasin maasikad, pesin ja kuivatasin, lõikasin pooleks ning panin ööseks suhkruga läbi-segi külmkappi, et suhkur saaks sulada. Järgmisel päeval pesin oma rummipoti anuma keeva veega ( Maire Suitsu kirelduses seda polnud, kuid mulle lihtsalt meeldib mõelda, et anum oli absoluutselt puhas🙂 ). Kuivas ta vee kuumusest ise ära ning tõstsin kulbiga maasikamögina sinna põhja, valasin peale 7 dl rummi, katsin nõu suudme toidukilega ning surusin veel plastikust kaane ka peale. Jube ilus vaadata! Maasikad särasid, rumm sillerdas…ahhh… ilus! Tegelikult küll lihtsalt marjad vedelikus, aga mõte, mis sellest kõik välja tuleb, sunnib veidike üle romantiseerima🙂

Nüüd ootan vaarikaid! Seejärel sõstraid, siis ploome, pirne…

rumdo1

Nagu eelpool sai mainitud, lisatakse iga 4-6 nädala tagant uus kiht vilju (500g puuvilju või marju; 3-4dl suhkrut ning vähemalt 2 dl alkoholi – vähemalt nii palju, et viljad oleksid kaetud).  Hästi sobivad: kirsid, virsikud, pirnid, ploomid, viinamarjad, maasikad, vaarikad, sõstrad, karusmarjad. Luuviljalised poolitada ja eemaldada kivid. Pese nii vähe kui võimalik ning vili peaks olema alati hästi terve ja kvaliteetne. Ei soovitata : metsmaasikaid (nende lisamise kiusatus on suur), põldmarju ja mustikaid, väidetavalt võivad muuta joogi kibedaks, samuti ei sobi rabarber, arbuus, banaani, tsitruselised ja õunad. Vot nii, sobib ju väga hästi meie suviste marjadega. Nii et sõbrad, rummipotid kappi ja talvel maiustama!

rumdo3

Njämm-njämm!

Katt

12 thoughts on “Rummipott ehk rum pot ehk rumtopf

  1. Ajeee… alustasin 2 liitrisega ja nüüd on maasikad ja rum.. ja tühja ruumi nagu polegi, et ei tea kus saada sellist head suurt purki?🙂 aa ja ma panin paar basiilikulehte ja ühe väikse rosmariini ka sisse.. ei tea mis saab?!😀

    • Mina otsisin ka väga kaua head purki, lõpuks leidsin Pärnu kõige suuremast Maximast, seal oli nii 4l kui ka 8l. Basiilik tundub hea mõte! Eriti maasikatega koos. Mõtlesin nüüd kirsse lisada, aga härra Internet soovitab lisamiste vahele jätta 4-6 nädalat. Ei teagi nüüd…

    • Kindlasti proovi! Siis saame jõulu ajal muljetada. Ma juba praegu nii kärsitu, käin muudkui piilumas🙂 See blogimine kripeldas jah kuidagi, eks näis kuidas kulgeb!

  2. 😀 Käisin Maximas ja nägin täitsa neid purke st siis 4 ja 8L.. ma nüüd veidike mötlen et kas tasub üldse 4sega jamada vöi osta kohe see punase kaanega 8ne.. väga uhke oleks see ikka jöulude ajal välja veeretada😀😀😀

    • Kihvt! Ma ei julgenud osta suuremat, mõtlesin, et teen proovi aasta. Ja 8L on veidi keerulisem hoiustada ka😀 Kuigi jah, ega erilist vahet ei ole. Seda rohkem napsi saad :p

  3. Uurisin ja googeldasin pelmeeniraua kohta… ja voilaa kuhu ma jöudsin :)) Rummist on ainult mälestus.. tegin nii maasika kui mustsõstraga eraldi ja uskumatult hea oli.. see suvi kindlasti läheb kordamisele!🙂

    • Seal jah! Hinda ma hetkel ei mäleta, täiesti peast pühitud! Ma mäletan seda, et oli kahte sorti neid seal. Ühed olid paljalt, lihtsalt üksteise peale laotud, teised (minu oma) olid pakendis ja pisut kallimad kui need pakendita. Aga pakendita olid väga lohakalt töödeldud, servad ei olnud puhtad jms. Väga hea Ukraina raud on!

  4. 5 minutit enne 16.00 sain poe uksest sisse ja leian just selle õige kõige tagumisest nurgast ja lendlen õnnelikult müüja juurde.. naeratades küsides, et kas kaardimakset ka ikka saab teha…….. vastus oli teadagi EI… õnneks sain kokku müntides ja sentides 9.58 :))) ja puudu jäi 2 senti :))) Aga toredad müüjad saades aru, et see on ikka jama kui inimene jääb nädalavahetuseks ilma pelmeenirauata.. halastasid ja sain selle mida olin otsinud! Suured tänud Katta Sulle juhatamast!🙂

Lisa kommentaar

