Pavlova vaarikatega ehk kuidas nädalavahetusega ära süüa 5 muna vol 2

Mõnikord tahaks kohe midagi väga uhket süüa, see ei pea kohe tähendama keerulist, aga just sellist põnevamat ja omapärasemat. Sellistel juhtudel sobib imehästi teha ühel päeval kreembrüleed ja teisel Pavlovat, tundub priiskamisena? Tegelikult mitte, sest ühes kasutad munakollased, teises valged ja saad kaks päeva järjest süüa justkui peenes restoranis.

Restoranidest rääkides pean mainima, et ega sellistes tavalisemates käies  ei ole õnnestunud õiget Pavlovat veel tabada. Sageli saab selle nimega toitu tellides tavalise, läbiküpsenud beseeküpsise, purgist tulnud vahukoort ning talveperioodil puuvilju kompotipurgist. Õige Pavlova põhi on pealt krõbe, kuid seest kindlasti nätske, justkui vahukomm. Selle peale pannakse õrnalt suhkruga maitsestatud vahukoor ning originaalis käivad sinna peale maasikad, kiivid ja granadill. Üsna eksootiline, välja arvatud maasikas muidugi, aga on ka põhjust. Nimelt pärineb uhke Pavlova Uus-Meremaalt, mõni arvab ka, et Austraaliast. Igatahes on magustoit koostatud kuulsa baleriini Anna Pavlova külaskäigu auks! Eks magustoit näeb välja küll nagu üks tantsiv baleriin. Eesti oludes ideaalne suvetoit, kui maasikaid ja vaarikaid rohkelt käes.

IMG_2932

Olen jäänud kasutama sellist vahekorada, retsepti baas on kooslus nami-namist ja härra Internetist.

  • 5 munavalget (seisnud kindlasti toatemperatuuril) + pisut soola vahustamiseks. Võib olla ka 6, kuid praegu oli olemas brüleekreemi tegemisest just 5 munavalget
  • 200 g tavalist valget suhkrut
  • 1 tl maisitärklist
  • 1 tl õunasiidri äädikat (appel cider vinegar), sobib ka tavaline veiniäädikas
  • vanillisuhkrut või seemneid või ekstrakti (u 0.5-1 tl)

Munavalge vahustamine nagu ikka, puhas kauss, alguses aeglasemalt hiljem kiiremini, soola lisan kohe alguses. Suhkru ja tärklise veidi hiljem, kui juba hakkab vahtu minema, seejärel äädika. Mina olen vahustamise lõpetanud kui segu on ilus läikiv ja vormitav ning hästi vahus. Edasi panen küpsetuspaberiga plaadile u 8-9 vahupesa. Võib ka teha ühe suure, mulle meeldivad pisemad rohkem. Ahi peab kindlasti enne soe olema, pistad sisse, alguses võib olla 150-160 kraadi, mina olen temperatuuri maha keeranud ( umbes 110-120 kraadi) peale 10-15 minutit. Temperatuuridega on mul kehv, sest täiesti kindlasti valetab mu ahi temperatuuri osas. Umbes tund peale küpsemist piilun ahjuaknast, et kui on ilus kõva pealt ( NB ära ahju ust lahti tee! ), lasen veel ehk 15-20 minutit, siis keeran soojuse maha ja veidi aja pärast teen ukse lahti ning lasen ahjus jahtuda.

IMG_2961

Peale mitmeid katsetamisi võin öelda: veiniäädikas ja tärklis on üliolulised, vastasel korral ei tule koogike paberi küljest lahti ning sisu tuleb kõva. Samuti läks kõik nätskeks ja ebameeldivaks, kui juuni alguses meil väga niisked ilmad olid.

IMG_2972

Kui põhjad jahtunud, vahustasin peale vahukoore, tegin seda väga vähese suhkruga. Kõige otsa ladusin vaarikaid. Väga maitsev ja mõnus suvine magustoit!

Katt

6 thoughts on “Pavlova vaarikatega ehk kuidas nädalavahetusega ära süüa 5 muna vol 2

    • Mina olen nii aru saanud, et besee on hoopis midagi muud, kui Pavlova põhi. Besee võib olla seest nö läbi küpsenud, Pavlova sisu peab olema aga pehme, justkui vahukomm. Selle va äädikata ei ole mina kordagi Pavlova sisu kommiseks saanud, on tulnud selline tavaline beseeküpsise moodi. Aga veiniäädikat võid pisut ikka koju osta, sellest saab imehäid salatikastmeid samuti!

  1. Proovisin ära. No kook tuli muidugi hea, kuid mitte siiski see, mida lootsin. Aga ma ei anna alla! Jätkan katsetusi kuni õnnestun! Tegin 6 või 7 munast ja pean ütlema, et kolmekihilise besee-tordi jaoks oli seda vähe. Kihid tulid liiga õhukesed. Küpsetuspaberile määrides oli kiht u 1-1,5 cm paks. Pärast ahjust väljavõtmist oli tulemus veelgi õhem. Järgmine kord luban, et ma teen paksemad kihid ja olen kannatlikum ka ses osas, millal ahjuust avan 🙂

    • Hmm, ma pean ütlema, et minu Pavlova retsept (saan aru, et sa tegid seda teise blogi kooki) on küll selline, et sellest oleks vabalt saanud vähemalt kahekilise tordi küll. Ja seda viiest munast, läks väga väga vahtu. Mul on muidugi kodu munad ka, ostan tuttava käest. Ehk sellest… Ja ahjuuksega ei tohi tõesti mängida! 😀

Lisa kommentaar

