Kõrvitsasai, täiesti piimatoote vaba

Kes teeb kõrvitsasaia augusti alguses? Loomulikult Katt, kes sai helde kingituse suure kõrvitsa näol. Varasemalt pole ma kõrvitsaga eriti kokku puutunud, kuid sel talvel otsisin retsepte, milles ei oleks kübetki lehmalt tulevat toorainet. Ja just selline see sai või õigemini keeks on. Algselt retsept pärit Selveri lehelt.

IMG_3107

Ühe klassikalise pätsi/keeksivormi jaoks võta:

  • 2 dl tavalist  nisujahu
  • 2 dl täistera nisujahu, kui sul ei ole hetkel rustikaalse saia (sest minu arust muudab täistera jahu alati toidu kuidagi rustikaalseks) isu, võid võtta ka 4 dl tavalist nisujahu ja täisterad jätta välja
  • 2 tl küpsetuspulbrit
  • 0.5 tl soola
  • 1 tl kaneeli
  • 0.5 tl riivitud muskaati
  • 2 dl rosinaid (mõnikord olen teinud ka ilma ja ikka on maitsev)
  • 2 dl pruuni suhkrut
  • 2 muna
  • 150 g puhastatud kõrvitsat (mina kasutan alati vähemalt 200 g, st rohkem kui esialgne retsept ette näeb)
  • 1 dl toiduõli (küpsetamiseks sobivat kõige paremini rapsiõli)

Tegemine lihtne, tükeldatud kõrvitsad hautan väheses vees pehmeks, püreerin ja jätan jahtuma. Suures kausis klopin munad lahti, juurde suhkur ja õli. Seejärel kõrvits. Eelnevalt segan omavahel kõik ülejäänud osad, välja arvatud rosinad, siis ühendan jahusegu kõrvitsaseguga, juurde rosinad ja valan taigna võiga määritud vormi. Ahjus 175 kraadi juures umbes tund, mõnikord pisut vähem. Ma olen täiesti kindel, et mu ahi elab mingisugust oma elu ning sätib temperatuuri ja kõike muud täpselt oma äranägemise järgi. Kuidas muidu oleks võimalik selgitada, et mõnikord küpsevad koogid 30 minutiga, teinekord üle tunni! Igatahes kui sai valmis urgitsen natuke õhukese puust labidaga saia külgi, et vormist kätte saada ja jätan jahtuma.

Head isu!

Katt

One thought on “Kõrvitsasai, täiesti piimatoote vaba

  1. Pingback: Suvikõrvits. Igatepidi. | Kodukatt

Lisa kommentaar

